Versenyértesítő

(azaz minden ami a verseny előtt tudni érdemes!)

 

ÁLTALÁNOSSÁGBAN

Versenyközpont, (továbbiakban VK):

Diákok nyári tábora - Érd, Darukezelő utca 74. (megközelítés, Esztergályos utca felől) GPS: N47 25.159 E18 51.581

 

Megközelítés:

M7-es autópálya 17. és 18. km-re között lévő érdi lehajtón (Budapest felől eddig díjmentes az autópálya 3,5 tonna alatti járműveknek) kell lejönni, majd az Iparos utcán északnyugat felé a dombnak felfelé tovább haladni az Esztergályos utcáig. Innen a rendezőség útbaigazító jelzései segítenek.

 

Parkolás:

Parkolni a tábor területén lehet.

 

Tábori szabályok:

A táborban lévő játékokat, bunkereket (kb úgy néznek mint a csöves tanyák) kéretik békén hagyni.

A székeket, padokat kéretik kulturáltan használni, magunk után rendben a helyére visszahelyezni.

A WC-t kulturáltan használni, mert tavaly csúnya dolgokat kellett a rendezőségnek letakarítania róla!

A bringamosót is megfelelően takarékosan használni.

A tus alatt ne mossatok kerékpárt, mert kizárás és 5000Ft büntetés jár utána, amit Puffy azonnal behajt, akár fizikai erejét és Csabi sebességét kihasználva!

Az épületet rendeltetésszerűen használjuk, ablakon át nem közlekedünk! Kerékpárt csak tisztán lehet az épületbe behozni.

Mindenki vigyázzon az értékeire, mert ez azért Érd, ahol vannak még kétes elemek!

 

Fontos:

Érden még mindig csatornáznak, és hetente más és más utat zárnak le, így a táborba való bejutás sem mindig egyszerű. Kitáblázással, és/vagy a honlapra feltöltött térképrészlettel mindenképp segítünk az odajutásban. Pont a csatornázás miatt, hetente betonoznak és marnak fel új utakat, ezért a Hosszútávú OB térképén, az érdi lakott területen meghagytuk a tavalyi térképről az útminősítéseket, tehát lehet hogy az aszfaltos út, nem aszfaltosnak van jelölve. Ez nem fog zavart okozni, mert a pályák nem nagyon mennek arra.

A versenyen mindenki saját felelőségére vesz részt, a rendezőségen semmiféle anyagi kárért felelőségre nem vonható!

A verseny alatt a KRESz szabályai érvényesek!

Rajthoz állni csak bukósisakban lehet!

 

Július 20. szombat, SPRINT OB

VK – Cél: 0m

VK – Rajt: 2600m, 20 m szint, kék-fehér szalagozáson, bemelegítés a rajtba kivezető szalagozáson, illetve az el nem zárt területeken

 

Jelentkezés: 11:30-tól 13:15-ig a VK-ban

 

Időmérés, pontellenőrzés: Sport Ident SI-Card 9 rendszerrel kompatibilis SI dobozokkal. Saját chippel, vagy a helyszínen bérelhető dugókával. A dugókát a 2013-as nemzetközi szabályozásnak megfelelően nem kell a kerékpárra rögzíteni, de a kerékpártól három és fél lépésnél messzebb eltávolodni, nem sportszerű. Viszont amikor tüskés galagonya bokorra van kitéve az SI doboz, akkor jobb nem defektet kapni!

 

Rajt: 14 órától, rajba beállás rajtidőtök mínusz 3 perc. A térképet a rajtolás előtt 1 perccel lehet felvenni.

 

Térkép: 2011-2012-ben helyesbített térképet a verseny előtti két hétben felújítottuk. A sprintterep laposságára való tekintettel 5 méteres alapszintközüre változtattuk. Méretaránya 1:10 000-es. Jelkulcsa a tájkerékpározásban elterjedt 4.2-es. A papír mérete A4-es, de a térkép hasznos felülete 21x24 cm-es így a Fűzy-térképtartóba tökéletesen berakható, menetközbeni áthajtásra nincs szükség.

 

Utolsó ellenőrzőpont – Cél: piros szalagozás

Célbaérés: Dugóka SI dobozba bedugásával, utána a célban kiolvasás!

 

Pályaadatok:

F21E                  6,5 km,   14 e.p.,    60m szint

N21E, F40          5,7 km,   11 e.p.,    50m

F50                    5,4 km,   10 e.p.,    40m

F60, Nyílt            4,8 km,    9 e.p.,    40m

N40                    4,9 km,    7 e.p.,    40m

F15-17                4,4 km,   11 e.p.,    40m

 

Eredményhírdetés:

Tervezett időpont 16:00

 

Július 21. vasárnap, HOSSZÚTÁVÚ OB

Jelentkezés: 8:45-től 9:15-ig a VK-ban

VK – Cél: 0m

VK – Rajt: 0m

Rajt – VK: 30m

Tömegrajt – Térképrajt: 200m

Átfutó, frissítő – VK 35m

 

Rajt: tömegrajtos lebonyolítás: 10:00-kor!
A teljes mezőnyt együtt szeretnénk elküldeni, de ha a nevezések száma úgy kívánja, akkor több rajtidővel indultok. Ezt szombaton és a vasárnap a VK területén közölni fogjuk! A rajt időpontjában mivel közút keresztezi a kifutást, lesz lezáró ember, viszont mivel az átfutás megegyezik a kifutással, a verseny ideje alatt nem lesz lezáró az úton, a kresz szabályai érvényesek! Az utca jobb kezes ergó, nem nektek van elsőbbségetek!
A rajt időpontja előtt 7-10 perccel kérünk minden versenyzőt megjelenni a rajt helyszínén, mivel fontos instrukciók fognak elhangozni, illetve a térkép kiosztásához is nyilván kelletek. Bringás rajt lesz, azaz nem kell futni a bringákhoz!

 

Térkép: 1:20 000-es 2012-ben helyesbített, idén átfutott 4.2-es tájkerékpár jelkulccsal ellátott A4 méretű, lézerprinterrel nyomtatott tájkerékpár térkép.

Fontos: A térképen jelölt cikk cakkal lezárt utakon átjárni tilos. Az egyik ilyen terület az elméletben nem használt laktanya területe, amin tilos átmenni, illetve a laktanyán kívüli lezárásnál több ezer méhecske keresi a mézre valót, így arra is tilos menni!

 

A verseny szintideje 240perc
Limit kaput helyezünk a pályára az átfutó ponthoz. Aki 150 percig nem éri el az átfutó pontot annak kötelessége bejönni, mivel az átfutó pont 150 percnél beszedésre kerül! Erre azért van szükség, mert másnap gyerekek foglalják el a tábort, és nem szeretnénk ha még versenyzővel találkoznának!

 

Frissítő: Az átfutó pont egyben frissítő zóna is, ahova egyéni frissítőket is ki lehet helyezni, illetve víz felvételre lesz lehetőség! A frissítőponton nem feltétlen lesz kint segítő. A frissítésre külső személy segítségét lehet kérni! A frissítő egyben technikai zóna, ahol lehetőség van kerékpárjavításra is, illetve pótalkatrészeket lehet elhelyezni! Némi eszközt, pl pumpát mi is helyezünk ki erre a területre. A verseny alatt a versenyzőknek lehetőségük van a tábor területén az autóikhoz is bemenni és szerelni. Szereléshez külső segítség nem vehető igénybe!

 

Tömegrajt – Térképrajt illetve átfutó – térképrajt: kék-fehér szalag

 

Utolsó ellenőrzőpont Cél: piros szalagozás

A szalagozás helyenként egymással ellentétesen halad, ilyenkor a jobbra tarts érvényes, de mivel a két versenyző keresztezni fogja egymást, ezért a befutóban robogó versenyzőnek van elsőbbsége!

 

Célbaérés:
A versenyben az versenyző végez előrébb akinek az első kereke előbb éri el a célvonalat. Ezt a versenybírók döntik el! A céldoboz valamivel hátrébb lesz!

 

A pályákról:
A pályák többszörösen  megfarstázott pályák. (Elágazó. majd újra összefonódó pályák.) Ergó aki gumipókot dob a rivális nyeregcsövére, az azért figyeljen, hogy azt időben le/beakassza az ellenfélnek! A pályák ugyan a magyar szokásokhoz mérten hosszúak, de rendkívül gyorsak jól tekerhetőek, ellenben defekt érzékenyek.

 

Pályaadatok:

(légvonaltáv/tekerttáv, ellenőrzőpontok, szint, becsült idő)

F21E                                          29,2/42 km,   20,    500m,   100-120p

F40                                            24,3/33 km,   18,    400m,    100-120p

N21E, F15-17, F50, F21B            20,2/30 km,   14,    260m,      90p

F14, F60, N40, N21B, Nyílt          14,2/20 km,    12,    130m,     80p

 

Eredményhírdetés:

Tervezett időpont 13:30

 

Sikeres és balesetmentes versenyzést kívánunk!

 

Rendezőség